Serwery i technologie IT

Jak wybrać serwer – cz. 6


Dodano: 18 Sierpnia 2011
Drukuj: Jak wybrać serwer – cz. 6
Choć urządzenia elektroniczne, w tym również serwery, to coraz lepsze technologie, to przede wszystkim wiadomo, że nie ma rozwiązań bezawaryjnych. Dlatego sam zakup serwera, konfiguracja czy zastosowanie redundancji, to jeszcze nie wszystko.



Przed decyzją zakupową warto zainteresować się warunkami gwarancji oraz ewentualnych napraw i dostępnością serwisu. Standardowo gwarancja na urządzenia serwerowe waha się od 1 roku do 3 lat, z opcją wydłużenia do lat pięciu, oczywiście za odpowiednią opłatą. Kolejny ważny aspekt stanowi okres naprawy w przypadku kłopotów z serwerem. Tu także wypracowano pewne standardy, czyli opcję door-2-door lub on-site.

Również w tym przypadku dodatkowe opłaty poprawiają jakość i czas reakcji, np. możliwa jest wizyta specjalisty oraz naprawa urządzenia już w następnym dniu roboczym. Jeszcze droższa usługa to przyjazd technika w ciągu 4 godzin (o każdej porze dnia lub nocy) i naprawa po 8 godzinach.

Ze względu na niebagatelne koszty opcjonalnych rozszerzeń gwarancji, warto odpowiedzieć sobie na bardzo istotne pytania:
•    jaki koszt dla firmy stanowi awaria serwera trwająca 1 godzinę/1 dzień/1 tydzień?
•    jaki jest maksymalnie dopuszczalny czas, w którym serwer może nie działać?
•    jak wysokim kosztem byłaby utrata danych przez firmę, gdyby serwer przestał nagle działać?

Następna część poradnika "Jak wybrać serwer", to ogólne informacje na temat wirtualizacji serwera i korzyści płynących z jej stosowania. Zapraszamy!

« poprzednie   |   następne »
©2023 PowerServer  |   Mapa witryny  |   Aktualności  |   PowerComputer  |   Google+   |   Facebook
Znalazłeś błąd w działaniu strony? Napisz do nas


logotypy


Wszystkie nazwy produktów, producentów i ich technologii oraz logotypy są znakami towarowymi lub zastrzeżonymi znakami towarowymi ich prawnych właścicieli
i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych.